Sabtu, 25 Julai 2020

KURSUS BBK3410

Dalm entri sebelum ini, saya ada berkongsi tentang pengalaman memasuki kuliah Penglahiran Bakat Kreatif, kali ini saya mengemukakan perasaan saya sepanjang menghadiri kuliah tersebut. Saya sangat minat ketika Dr. Kamariah menceritakan pengalaman beliau dalam bidang sastera ini. Selain itu, beliau juga menceritakan pengalaman beliau yang pernah bersama sasterawan-sasterawan negara dan juga cara bagaimana beliau memperolehi idea.  Bukan itu sahaja, saya juga dapat mengetahui serba sedikit mengenai Sea Write Awards dan mengenali dengan lebih mendalam tentang Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP).

Selain daripada ilmu, menerusi kuliah ini, saya dapat memperbetulkan sikap saya selama ini terutama dalam bab masa. Saya dapat melatih diri untuk lebih berdisiplin dan menepati waktu kerana kelas bersama Dr. Kamariah pada jam 9 pagi. Beliau sangat menitikberatkan tentang masa dan paling pantang pelajar yang datang lewat.

Banyak lagi yang ingin saya kongsikan tetapi masa begitu mencemburui saya. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Dr. Kamariah kerana mendidik saya dan rakan-rakan tanpa rasa penat dan lelah. Saya juga ingin menyusun sepuluh jari andai ada kesilapan yang saya lakukan sepanjang saya menghadiri kelas Dr. Saya akhiri entri kali ini dengan serangkap pantun.

Kalau ada sumur di ladang,

Boleh saya menumpang mandi,

Kalau ada umur yang panjang,

Boleh kita berjumpa lagi.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan